In 1995 werd met de OptiClip® een verrassend nieuw product in de wereld van opticiens geïntroduceerd. OptiClip® is een clip op maat voor elke designbril. Maakt van elke bril een schitterende zonnebril. Klanten waarderen de lichtgewicht zonneclip die gevormd is naar het design van hun montuur. Exact op maat en de mogelijkheden zijn eindeloos.
OptiClip® is een product dat u vrijwel aan iedere klant kunt aanbieden. Het verhoogt uw omzet en u kunt uw klant – naast een zonnebril op sterkte – een extra product aanbieden die perfect op elk montuur past: Original OptiClip, de zonneclip op maat voor iedere designbril!
De montuurranden zijn verkrijgbaar in maar liefst 9 kleuren: antiek goud, antiek grijs, mat goud, zwart, roestbruin, gevlekt, rood, groen en blauw. Ook rodineren en doubleren behoort tot de mogelijkheden (duurt 2-3 weken). De montuurrand is gemaakt van nikkelvrij Monel. De rand kan bewerkt of glad worden geleverd, zonder meerprijs. Tevens biedt OptiClip diverse glasmogelijkheden, van bruin, grijs en groen in CR39 en polycarbonaat tot Zeiss Skylet glazen. Wilt u andere glazen, dan kunnen wij die voor u bestellen tegen een meerprijs.
Met de OptiClip® verbreedt u uw assortiment en boekt u dus voordeel ten opzichte van uw concurrent. Met als direkt gevolg: Meer traffic naar uw optiekzaak!
OptiClip heeft een display ontwikkeld die op een onderscheidende wijze uw klanten attendeert op het bestaan van OptiClip®. In een oogopslag worden de voordelen en de mogelijkheden duidelijk gemaakt. Uw klant kan zo gemakkelijk kiezen.
De grootste kracht van OptiClip® is de snelheid van levering. Indien de bestelling uiterlijk dinsdag bij ons in huis is, sturen wij het geheel vrijdag weer aan u retour.
Indien u een bestelling wilt plaatsen voor OptiClip® , neem dan contact op met ons: +31 (0)76 5208844 of info@opticlip.nl
Wij verzoeken u vriendelijk ons bestelformulier te gebruiken. Het vergemakkelijkt het productieproces en u vergeet niet iets in te vullen. Alle gegevens kunnen wij dan invoeren in ons systeem en wij kunnen beter uw vragen beantwoorden als u belt voor informatie over uw order. Bel voor extra bestelformulieren.
U krijgt bij iedere opdrachtlevering automatisch nieuwe formulieren geleverd. Uw naam, leveringsadres en klantnummer staan daarop al vermeld.
Wij verzoeken u om het bestelformulier te gebruiken. Het voorkomt fouten en verhoogt onze productiesnelheid. Gelieve ook alle velden in te vullen.
Bestellingen die op dinsdag bij ons binnenkomen gaan gegarandeerd de vrijdag daarop retour aan de klant. Bestelling die op woensdag binnenkomen worden pas op volgende week vrijdag verstuurd. Er zal wel steeds getracht worden om ook de woensdagbestellingen in dezelfde productieweek mee te nemen. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor vertragingen veroorzaakt door de POST NL.
Voor spoed gevallen kunnen wij binnen 1 dag een clip fabriceren. Het vergt echter onevenredig veel tijd en opstellen van apparatuur dat wij genoodzaakt zijn hiervoor een extra toeslag te berekenen.
Indien op het bestelformulier het verzoek is aangekruist om het montuur eerder retour te sturen, zal dat in de meeste gevallen op de zelfde dag als aankomst gebeuren. Er wordt volgens de prijslijst wel een toeslag (portokosten) berekend voor deze service.
Wij verzoeken u om geen correctieglazen in de monturen te laten zitten. Uiteraard springen wij uiterst voorzichtig om met verglaasde monturen, maar het risico ligt geheel bij u. Gelieve de glazen eruit te halen en monteer dummyglazen bij glas- of nylorbrillen.
Bij glasbrillen en nylors ontvangen wij graag goede slijpmallen. Indien u CNC slijpt en geen mallen meer heeft, dan kunt u er zelf een maken of wij maken er eentje tegen een geringe toeslag. We gebruiken dan de dummylens van het montuur. Indien u zelf een mal maakt, dan graag uiterst nauwkeurig. Indien de mal hutsen en butsen vertoont, dan zijn wij genoodzaakt een nieuwe mal te maken waarvoor de kosten doorberekend zullen worden. Indien u tekeningen opstuurt of andere glazen gaat monteren in een nylor of glasbril, is vormongelijkheid uw eigen risico.
Ons productieproces bestaat uit tal van handmatige bewerkingen. In de werkplaats wordt dan ook alles met de grootse zorg en expertise vervaardigd. Vakmanschap houdt ook in dat geen enkele clip hetzelfde is, echter zal te allen tijde voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen.
Om kwaliteit en efficiëntie te garanderen is het productieproces met tal van handmatige bewerkingen voor het grootste gedeelte gestandaardiseerd. Echter wij kunnen daarvan afwijken indien u speciale wensen heeft. Bijvoorbeeld, wilt u de haakjes op een bepaalde plaats, geef dat dan aan op het bestelformulier.
Standaard slijpen we CR-39 in de clip, indien geen voorkeur aangegeven is. Echter ook andere glazen zijn mogelijk. Uit voorraad leverbaar: bruin-grijs-groen (in CR-39 en PC), Skylet Fun- Road- Sport, Skypol Road en Sport en Pioneer (alleen in CR-39).
Wilt u andere glazen dan kan dat, maar die moeten wij bestellen. Wij berekenen dan de inkoopprijs door met een toeslag 50%. U kunt ook de clip zonder glazen bestellen en naar wens een kleur los meegeleverd krijgen. De prijs blijft gelijk aan de clipprijs.
De beschikbare kleuren voor de clip staan vermeld op het bestelformulier en op de display. Andere kleuren zijn mogelijk, echter die moeten wij laten aanmaken. Aangezien u altijd een verschil zult krijgen met de oorspronkelijke montuurkleur, adviseren wij u te kiezen uit onze standaard kleuren.
Uw clip doubleren of rhodineren is mogelijk. Het duurt wel langer omdat wij dat vanwege de variëteit en om milieutechnische redenen niet zelf doen. Houd rekening met 2-3 weken levertijd. Ook moet er vanwege de juiste kleur een monster worden meegestuurd (het oorspronkelijke montuur of een vergelijkbare variant).
De bevestigingshaakjes buigen wij niet om bij glas- of nylorbrillen. U kunt deze beter zelf ombuigen aan de hand van de dikte van het glas. Uiteraard doen wij er voldoende krimpkous bij zodat u de haakjes kunt beschermen.
Vermeldt a.u.b. bij reparaties wat u verlangt, en vermeldt daarbij ook de naam en montuur van de cliënt. Wij kunnen dan nagaan waar en wanneer de fout is opgetreden in het productieproces.
OptiClip heeft een praktische Point-of-sale materiaal laten ontwikkelen. Een display die op een onderscheidende wijze uw klanten attendeert op het bestaan van OptiClip®.
Om een clip op maat te vervaardigen, hebben wij uw montuur nodig. Zorg er voor dat u deze goed verpakt in een stevige enveloppe of doosje zodat het ongeschonden door de koerier geleverd wordt. De verzending is geheel op uw eigen risico. Kapotte monturen worden door ons niet vergoedt.
De vermelde prijzen zijn netto en gebaseerd op betalingen binnen 14 dagen. Op uw verzoek kunnen wij automatische incasso opdrachten regelen. Bij regelmatige grote betalingsachterstanden zijn wij genoodzaakt enkel onder rembours te leveren. De kosten hiervoor worden doorberekend.
OptiClip geeft 1 jaar (12 maanden) garantie op geleverde producten. Hiervan uitgesloten zijn de glazen. Geleverde clips worden niet gecrediteerd aangezien OptiClip een handgemaakt en op maat gemaakt product is.